Komunikaty Zaproszenie do konkursu na najlepszego dziennikarza ekonomicznego im. Władysława Grabskiego Data publikacji strony: 06-03-2012 Serdecznie zapraszamy do udziału w X edycji konkursu na najlepszego dziennikarza ekonomicznego im. Władysława Grabskiego. Z okazji jubileuszowej edycji odświeżyliśmy formułę konkursu – zmieniły się kategorie konkursowe, a także skład Kapituły, która jest całkowicie niezależna od NBP. Główna nagroda dla Najlepszego Dziennikarza Ekonomicznego Roku 2012 wynosi 40 tysięcy złotych. Przewidziane są także nagrody pieniężne dla osób wyróżnionych w poszczególnych kategoriach. Na zgłoszenia czekamy do 2 lipca 2012 roku. Do konkursu można zgłaszać prace dziennikarskie, które powstały między początkiem 2011 roku, a połową 2012 roku. Kapitułę konkursu, której przewodniczy prof. Maciej W. Grabski, tworzą wybitni eksperci i komentatorzy ekonomiczni. Udział w pracach kapituły potwierdzili: Radosław Bodys (główny ekonomista PKO BP), Jakub Borowski (główny ekonomista Kredyt Bank), Agnieszka Chłoń-Domińczak (SGH, IBE), Jerzy Koźmiński (Prezes PAFW), Ryszard Petru (partner PwC), Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek (główna ekonomistka PKPP Lewiatan) oraz Iwona Sroka (Prezes KDPW). Przedstawiciele NBP nie uczestniczą w decyzjach podejmowanych przez Kapitułę. Szczegółowe informacje można znaleźć również na stronie internetowej: www.nbp.pl/grabski. Jeszcze raz serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie. W razie dodatkowych pytań służymy pomocą (email: grabski@nbp.pl; tel: 22 595 91 78). Zachęcamy również do codziennego kontaktu z Biurem Prasowym NBP. Liczymy na Państwa udział. Kategorie konkursowe: - Nagroda główna: Dziennikarz Ekonomiczny 2012 roku
- Wyróżnienia w kategoriach:
- polityka pieniężna i stabilność finansowa
- finanse osobiste i edukacja ekonomiczna
- felieton lub analiza
- wywiad
- news
- media lokalne
Kryteria oceny: - poziom merytoryczny pracy konkursowej
- warsztat dziennikarski, w szczególności czytelna prezentacja problemu ekonomicznego, umożliwiająca odbiorcy zrozumienie tekstu
- aktualność i znaczenie przedstawionej problematyki dla opinii publicznej
- interesujący, indywidualny charakter materiału
|